مش بسمح لابني اللي عنده 6 سنين بدخول البيت لمدة أكثر من سنه،بيقودتي للجنون، جربت حاجات كتير عشان اتخلص منه، سدادات الاذن، سماعات الموبيل الضخمة🎧، موسيقي بصوت عالي 🎶🎵، جربت أغطية العيون، القراء، جربت اتفرج على افلام بصوت عالي عشان اتجاهله🙄، بس مش عارفه هقدر أتحمل لحد امتي، مش عارفة هعرف انام بشكل طبيعي أمتي 😓.
النهارده قررت اتكلم..كفاية اوي كده ✋
اول مرة حاول يرجع فيها، كنت نائمة في السرير، سمعت صوت عالي وضوضاء في كل مكان، في البداية تجاهلت الصوت وانا ببص للسقف لحد ما اختفي، قبل ما تتنهد بارتياح رجع مرة تانية.
ضوضاء ضوضاء..خافته بس متواصلة، مبتسكتش
وبسرعه شديدة جداً تحولت الضوضاء لأصوات خدش علي زجاج، ومنها لأصوات طرقات، ورجعت تاني لأصوات خدش، وبدأت تتكرار بين الاثنين لوقت طويل.
لدرجة أنها بتقودني للجنون بخطوات سريعة 😟😟
بصيت من الشباك، ابني كان واقف يبصلي من الزجاج، كان بيخدش الزجاج بايديه وبضوافره القذرة المليانه تراب اسود، وبطريقة مرعبة، بشرته كانت شاحبة والضياع مالي عينيه، نقص كتير من وزنه وباين عليه التعب والارهاق وسوء التغذية، عنيه حمراء جدا 😱😱.
"ماما...اسمحيلي بالدخول"🧟🧟
همس بصوت مليان خوف من وراء الزجاج 😢، مش عارفه هل هو فعلا همس ولا أنا بتخيل بصراحه.
"اسمحلي بالدخول...ماما..اسمحيلي بالدخول... انا جعان اوي😩😖
قلتله: "لا، لا، لا"😠
كنت غاضبة جدا، كنت خايفه اوي اوي، مستحيل حد طبيعي يقدر يبص من شباك بيتنا، احنا شقتنا في الدور ال 14 ،رغم كده هو كأنه واقف على حاجه صلبة، مش بيهتز، مش بيترعش، بيبصلي بثبات مخيف🧟😵.
لو سمحت له بالدخول كل حاجه هتبقى تماما... صح؟
مش هكون غاضبة أو خايفة تاني... صح؟!
هحس بالسعادة اللي فارقتني... صح؟
هنكون مع بعض مرة تانية... صح؟
كل اللي هعمله اني هفتح الشباك بس🙁
غمضت عينيا وتجاهلت كل الأفكار دي، لازم أفضل في السرير مش هقولك
دفعت راسي تحت المخدة عشان صوته يختفي
ماما...ارجوكي... اسمحيلي بالدخول...ماما...بصيلي
"لا يا حبيب ماما..لا لا😡"
"بصيلي يا ماما ... بصيلي"
"مش هبص، لا مش هقدر، متعملش فيا كده، مش هقدر"
بصيلي
ضعفت للحظة، فتحت عينيا، بصيت ناحيته، مش قادرة أقاوم، كان لازق وجهه في الزجاج .. ابتسامته مليانة شر وغضب🧟، عينيه كلها حقد وشر، عينيه تحولت للون الأسود .. كانت بتجبرني اطيعه 🙁، الموضوع مش سهل، مش سهل ابدا عينيه اقوى مني .. مش قادرة اقاومهم.
"اسمحيلي بالدخول .. ماما ... انا جعان"
صرخت باعلي صوت: " لا "
صرخت بجنون: " لااااااااا "
ملامحه بتتملي غضب همس لي لأكثر صوت شرير ممكن تتخيلوه: "ماما ... افتحي ... افتحي ... افتحي !"
أي شخص مكاني هيضعف ويفتح له، انا نفسي كان ممكن اعمل كده، بس انا عارفه الحقيقة .. عارفه اللي حصل، مش هبص ناحيته تاني ابدا ✋🤦، لو بصيت كمان .. لو شوفته ولو لثانية واحدة بس هضعف، مش هقدر أقاوم.
غمضت عينيا بقوة وضغطت عليهم بايدي ⛔
"ماما ... بصيلي"
صوته كان بيتحول لصوت مخيف .. صوت جاي من الجحيم😨💀، بس انا دلوقتي خلاص بقيت متأكدة، الخوف اللي جوايا أكد ليا اني صح .. اني مش لازم استسلم ابدا.
جريت ناحية الحمام قفلت الباب عليا .. قعدت على الأرض وانا بترعش في ركن الحمام، يعيط مغمضة عينيا ويحاول أقاوم 😩😰، سامعه صوت الخدش من شباك الغرفة.
ابني بقاله سنه غايب، بس طول السنه دي كل يوم .. كل يوم بيظهر بعد حلول الظلام، بيخبط على الشباك وببحاول يقنعني افتح له، بيحاول يسيطر عليا ويخليني أضعف.
انا مببقتش قادرة أقاوم
انا هضعف
طاقتي بتخلص مش قادرة اقاومه، واحشني اوي💔🖤 ، بحبه جدا عشان كده مش قادر اقاوم، جزء مني خايف من عودته، وجزء سعيد بعودته🤯 .. فرحانه أنه لسه عايش رغم اني عارفه الحقيقة.. الحقيقة المرة.
من سنه لقيته في سريره..جسمه بارد... مفيش نبض...مات
عشان كده أنا عارفة، عارفه أنه مش جعان..عارفه أنه مش محتاجني، عارفه اني مش هسمح له بالدخول😰.
ام مهوسة، حست أن ابنها ممسوس وشافت ان افضل طريقة للتخلص من المس ده إنها تقتله😲😲، وفعلا تجردت من امومتها وقتلته💔، زيفت الحادث كأنه طبيعي (مش عارف ازاي🤔) وفعلا قدرت تهرب بجريمتها.
المشكلة أن من يوم ما مات بيرجع لها كل يوم، جنب شباك في الدور ال14 وبيخبط عشان تدخله🙁، اعتقد انها لو سمحت له بالدخول هيلاقوها ميته تاني يوم، وهي كانت عارفه كده فخدت القرار وراحت للشرطة واعترفت عشان يحبسوها وتهرب من عقابه.
طبعا في حاجة تانية وهي احساسها بالذنب ناحيته واللي ضغط عليها نفسيآ وتلاعب بيها وقدر يهيأ لها باللي حصل ده 🖤🖤.
شوف الاحتمال الأقرب لقناعاتك واختاره
لسه بيخبط على الشباك وبيخدشه بضوفره، بيترجاني...بيترجاني عشان افتحله😓الموضوع صعب، واحشني أوي، حاولت أقاوم بس بدأت أضعف😟
خلاص مش هبص تاني...لازم مبصش له👀👀
مهما اترجاني ومهما حصل مش هسمح له بالدخول..مش عاوزة اموت دلوقتي 🙁😬
زي ما اخدوه مني
هياخدوني من الدنيا
تعليقات
إرسال تعليق